dag1 - presentera mig själv

jag heter josefin christensen om ni hade missat det (står över hela headern...) jag är fjorton vintrar gamla och fyller den 27 december. Vilket suger en aning. jag bor med min mamma och hennes sambo utanför vingåker på en gård vid namn stengården. där jag har fått allt jag någonsin drömt om. när jag växte upp bodde jag med min mamma i vingåker, jag bodde hos min pappa varannan helg men knappt det ibland. han har aldrig varit som en pappa för mej, han bryr sej aldrig känns det som. så som barn bodde jag mycket hos min mamma, och ensam med henne som inte hade något vidare bra jobb med dåligt betalt hade jag det bra. jag var som vilket barn som helst som bodde med sin mamma bara. hon har alltid gjort sitt bästa för att jag ska må bra, jag har alltid varit i första hand. som liten drömde jag om att få börja rida, ha en egen hund och katter. rida fick jag, på ridskolan. jag var där nästan varje dag, och på lördagar ledde jag på knatte ridningen. men drömmen om en egen häst var alltid där. men jag fick nöja mej med fiskar eftersom mamma var allergisk. men för ungerfär 4år sen vände allt, iallafall på mammas sida. hon träffade larssa och vi flyttade dit år 2007. det var nog det bästa som hänt mej. jag fick en hund, izzy. hon är en jaktlabrador på just nu 9år. två katter, sussie & kissen. sen vintern 2007 fick jag min fina underbara foderponny zapata, han var världens snällaste. han kunde vi ha gå lös på gården hemma utan att han stack. han var som en hund. undertiden jag hade honom fick han en allvarlig sjukdom, crushing. symptomen på sjukdomen var att hästen rasar i vikt, pälsen blir jättelång och lockig, och hästen blir halt. vi fick lägga ner ca 30.000 på veterinärkostnader innan vi insåg att det inte fanns någonting att göra, han avlivades i mars 2008. jag grät i månader, även fast jag fick min nuvarande häst chobben i maj det året. ingen kommer kunna ta zapatas plats. han var bäst. som sagt i maj 2008 fick jag chobben, han var riktigt jobbig i början. han kunde ingenting. fick börja helt från grunden och bygga upp han. han var riktigt fin då. men ett/två år senare tappade jag lusten då han blev tjurig och bråkig och ville inte alls jobba. slutade rida regelbundet och han tappade muskler och kondis. sen dess har jag inte ridit så noga. vilket inte är bra alls. 2009 började jag vara mera hos min pappa som hade flyttat till ett hus med sin fru. bodde där i ett år varannan vecka. sen för ungerfär ett år sen hände det något jag inte vill prata om. jag slutade vara där helt enkelt. nu bor jag bara hos min mamma ute på landet.
det var lite om mej, vill ni veta något är det bara att fråga!
jag för typ 5år sen. har igen annan bild på mej själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0